Öt év és hatalmas siker a Nissan Leaf zsebében

Öt év és hatalmas siker a Nissan Leaf zsebében

A 100%-ban elektromos Nissan LEAF rekord értékesítési adatainak köszönhetően a Nissan ötödik éve tölt be vezető szerepet az elektromos járművek piacán. A modell 2010-es bevezetése óta átformálta az elektromos járművek teljesítményével, praktikumával és megítélésével kapcsolatos közvélekedést, és hozzásegítette a Nissant ahhoz, hogy megőrizze stabil piacvezető szerepét az elektromos járműtechnológiában.

A LEAF éppen olyan korszerű és innovatív autónak számít ma, mint öt évvel ezelőtt. Egyetlen másik autógyár sem gyártott annyi elektromos autót, és nem köthető hozzá annyi zéró-emissziós kilométer, mint a Nissanhoz. A LEAF vásárlói átlépték a kétmilliárd kilométeres összesített futásteljesítményt, mely a Föld és a Hold távolságának 5200-szorosa. Az 5 éves értékesítési volument figyelembe véve a megtett kilométerek alatt a LEAF tulajdonosok 328 482 tonna CO2 levegőbe kerülését akadályozták meg.

Öt év az átütő sikerek jegyében

A Nissan 2016 januárjában adja át a 200 000-ik LEAF-et büszke tulajdonosának. Ezzel a modell hivatalosan is a világ legnépszerűbb és -sikeresebb elektromos autója. Az Egyesült Államok, Japán és Európa piacai a LEAF eladások ~90%-át teszi ki. A három piac közül az USA vezet több mint 90 000 eladással, ezt Japán (50 000) majd Európa (40 000) követi.

Mióta a LEAF először legurult a gyártószalagról folyamatosan figyelem és elismerés övezi: a modell világszerte 92 díjat gyűjtött be. Az Év Autójának választották Japánban és Európában, de elnyerte az előkelő Világ Év Autója címet is.

A Nissan elektromosjármű-gyártási múltja 68 évre nyúlik vissza a Tama elektromos autóval. Az EV akkumulátorok kutatásával és fejlesztésével töltött évek eredményeként a cink és nikkel hibridet felváltottam a lítium-ion. Az autógyártó 1996-ban sikeresen bevezette a világ első lítium-ion akkumulátorát, mely a Prairie Joy EV-ben kapott helyet. A közel 70 év alatt felhalmozódó szakmai tudás és tapasztalat olyan versenyelőnyt biztosított a Nissannak versenytársaival szemben, melynek eredménye végül a világ első tömegesen gyártott elektromos autója, a Nissan LEAF lett.

A tiszta, hatékony és megfizethető elektromos járművek iránt egyre növekvő keresletre reagálva a Nissan a további fejlődés érdekében több mint 500 milliárd jent fektetett EV projektjeibe.

A Nissan elektromosjármű-gyártási szaktudásából és befektetéseiből azonban nem csak a LEAF profitál. A LEAF bemutatásának ötéves jubileumán a Nissan bejelentette, hogy világszerte immár több mint 10 000 CHAdeMo villámtöltő működik, melyek 30 perc alatt 80 százalékosra töltik fel a LEAF lemerült akkumulátorait. Japán új infrastrukturális kezdeményezésének keretein belül 6 000 villámtöltő telepítését tervezi.

Az elektromos autózás új jövője – a következő öt év tervei

A Nissan LEAF új 30kWh-s kapacitású akkumulátora több mint 20%-kal növeli meg a modell hatótávolságát; 2016. januárjától pedig kezdetét veszi az új modell európai értékesítése.

Az EV technológia folyamatosan fejlődik, a Nissannak pedig meggyőződése, hogy a tisztább és hatékonyabb zéró-emissziós járművekre történő átállás nagyban hozzájárul a levegő minőségének javításához és a zajszint csökkentéséhez.

„Az elektromos járműtechnológia továbbra is központi szerepet kap a Nissan termékfejlesztési tevékenységében. Úttörő EV technológiánk és innovációink ötvözésével a Nissan egyre közelebb kerül az autózás zéró-emissziós jövőképének megvalósításához. Technológiánkkal a közlekedés egyre tisztább, biztonságosabb, interaktívabb és izgalmasabb lesz. Ez az innováció ereje; ez az amit a Nissan kínál” mondta Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója.

Az elektromos járművek, valamint az ezekhez kapcsolódó technológiai és üzleti innovációk fejlesztése és népszerűsítése jól mutatja a Nissan elköteleződését és törekvéseit a zéró-emissziós társadalom megteremtéséért.