Korszerűbb lesz a százharminc éves Kiskörei Tisza-híd

Korszerűbb lesz a százharminc éves Kiskörei Tisza-híd

Modernebb lesz a 130 éves kiskörei Tisza-híd a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. együttműködésének keretében. A közúti és vasúti átkelő felújítására vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítását Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója fedte fel Abádszalókon.

Dávid Ilona a sajtótájékoztatón hangoztatta: a Kál-Kápolna-Kisújszállás vasútvonalon a vasúti, amellett Heves és Pusztataskony közt a közúti forgalmat bonyolító, regionális jelentőségű vasúti és közúti híd műszaki állapota okán a felújítás már elkerülhetetlen. A felújítási munkálatok várhatóan 2018 júniusában egész vágány- és útzár mellett kezdődnek meg és az elképzelések alapján 5 hónapon keresztül tartanak. A közösségi közlekedés biztosításáról a terelőút kijelöléséről folynak az egyeztetések az érintett társaságok és az illetékes minisztérium bevonásával – mondta. A felújítás költségét a MÁV Zrt. és a a Magyar Közút Nonprofit Zrt. saját forrásból biztosítja – mondta Dávid Ilona. A beruházás összegét a közbeszerzési eljárás nyertesének kihirdetésekor közlik. A korszerűsítés eredményeként megszűnik a vasúti forgalomban bevezetett 20 kilométer per órás sebességkorlátozás, a megengedett sebesség óránként 40 kikométerre változik – fűzte hozzá. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta továbbá, hogy a Tisza felett átívelő, váltakozó irányú forgalmat bonyolító hídon ebben a pillanatban 6 vonatpár közlekedik, amelyen naponta 400-500 ember utazik főként munkába, iskolába. A hídon keresztül közlekedő járatokon a Tisza-tóhoz érkező nyaralók is előszeretettel utaznak, így turisztikai szempontból is kardinális a vasúti átkelő – tájékoztatott. Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte:a híd közúthálózatban betöltött funkciója és fontossága megkérdőjelezhetetlen, mivel Szolnok és Tiszafüred-Poroszló közt nincs más közúti átkelési eshetőség. A beruházás azért is indokolt, hogy az autóval közlekedők a következő évtizedekben is biztonságosan használhassák a műtárgyat – közölte. Szabó Zsolt, a Heves megyei fideszes országgyűlési képviselő a közlekedés minőségét az életminőség egyik legnélkülözhetetlenebb tartópillérének nevezte. Hangoztatta: bízik abban, hogy a fejlesztés egy hosszú út állomása, amely elmondása alapján a 2010 utáni gazdaságpolitika és valamennyi állampolgár együttes sikere. Fazekas Sándor, Abádszalók fideszes országgyűlési követe közölte: a Kiskörei Tisza-híd az egyetlen olyan folyami híd az országban, amely együttes vasúti-közúti pályán vegyes forgalmat bonyolít le. Szólt arról, hogy az 584 méteres híd a harmadik leghosszabb vasúti híd Magyarországon a 2001-ben épült Nagyrákosi völgyhíd és az Újpesti vasúti híd után. A sajtótájékoztatón kiosztott sajtóanyag alapján az eredendően fa szerkezetű, 780 méteres hidat 1887-ben adták át, és az első és a második világháborúban is megrongálódott. Az eredendően vasúti pályás híd 1958-ban váltakozó irányú közúti forgalmat biztosító hídelemmel bővült. A hídon utoljára 1972 és 1976 közt végeztek szerkezeti felújításokat. A korábbi átépítések következtében a híd hossza 589 méterre rövidült. Az idős hídszerkezetben olyan előrehaladott korróziós folyamatok fejlődtek ki, amelyek a vasúti forgalom tekintetében 2007. október 1-jétől 18 tonnás tengelyterhelés- és 20 kilométer per órás sebességkorlátozás bevezetését indokolták.