Kivételes kihívással készült a Samsung a fiatal magyar divattervezőknek

Kivételes kihívással készült a Samsung a fiatal magyar divattervezőknek

Hajlíthatóság, vízállóság és többdimenzió. Ezek nemcsak a Galaxy Z Flip4 tulajdonságai, de azok a kulcsszavak is, amelyeket követve a Samsung felkért három fiatal, tehetséges magyar tervezőt – Györök Borit, Szarvas Valentint és Istvánffy Emmát – hogy gondolják újra, feszegessék, sőt szabják át a divat határait. Az izgalmas kihívás eredményeként elkészült 3D gyűjteményeket egy virtuális showroomban lehet megnézni, az egyes darabokat ugyanakkor NFT formájában árusítják, fenntartható művészeti ággá formálva ezáltal a korunkbeli divatot.

A ruhaipar ökológiai lábnyoma az elmúlt évek egyik jelentős kérdése lett: tény, hogy a termelés, a szállítás vagy éppen a túlvásárlás okán az iparág súlyos terhet jelent a környezetre. A digitális megoldások hangsúlyosan csökkentik ezt a környezeti terhelést, ugyanakkor szabad teret is adnak az alkotóknak a művészi kiteljesedésre. A divat a virtuális térben egy fenntartható és inspiráló művészeti ággá válik – erre a korszerű világra nyitott ajtót a Samsung is, mikor is három fiatal tervezőt arra kért, hogy a Galaxy Z Flip4 szerkezet jellemzőit használva kulcsszavakként, tervezzenek egy-egy digitális ruhadarabot.

Györök Bori márkájában találkoznak a hagyományos elemek a modernnel, inspirációi kötődnek a természethez, ezenkívül releváns részére, hogy a ruháin át kapcsolódni tudjon másokhoz. Kollekcióját a hajlíthatóság ihlette, és az aktuális tervek megálmodásakor is a természethez nyúlt vissza, a virágok szirmainak mozgása, nyílása és záródása inspirálta átalakuló ruháját.

Istvánffy Emma tervező szeret egész „lookokban” gondolkodni, nemcsak egy ruhadarabban. Multifunkcionális, nyitott és tudatos hozzáállása felszínre kerül a tervezéseiben is, ő a többdimenzióság témájára alkotott.

Szarvas Valentin a divatra szubjektív közlési formaként tekint, magán reflexiók lehetőségeként éli meg. Vizuálisan kommunikáló textiltervező, designer, aki a Samsung felkérésére a vízállóság témájában tervezett.

„A vízállóság tulajdonképpen egy burkot, egy réteget, egy védőpajzsot jelent” – osztotta meg a tervezéssel kapcsolatos gondolatait Szarvas Valentin. „Az egyik hatalmas kihívás az volt, hogyan tudom a lehető legjobban vizuálisan megjeleníteni ezt a se ki, se be állapotot.”

A designer közölte még, maga a tervezés egy rettentően jó behatás és módfelett jó tapasztalás volt, a projekt mindazonáltal felettébb sok utat megnyitott benne és több módon is inspirálta.

„A fenntarthatóság és az inspiráció ugyancsak kardinális üzenetek a Samsung részére” – nyilatkozta a projekttel kapcsolatban Samu Zsófia, a Samsung Magyarország Kommunikációs vezetője. „Szeretünk olyan fiatal tervezőkkel dolgozni, akik nem félnek átlépni a megszokott kereteken, és valami újra nyitni. A Galaxy Z Flip4 azért készült, hogy a szabad alkotást támogassa, ledöntse a korábbi határokat és teret nyújtson a képzelőerőnek. Roppantul izgalmas volt látni, hogy milyen utat járnak be a fiatal tervezők, hogy számukra mit jelent a vízállóság, a hajlíthatóság és a többdimenziósság, mindezt hogyan jelenítik meg vizuálisan és utána hogyan születnek ezekből az elképzelésekből háromdimenziós tervek.”

A Samsung és a fenntartható divat kapcsolata a Samsung több korábbi kampányában is megjelent már: Kata Szegedi és a VYF márkák is használták a Galaxy Z konstrukciók multitasking képességeit arra, hogy egyéni igényeket kiszolgáló divatkiegészítőket és ruhákat tervezzenek, idén ugyanakkor Anna Amélie tervezett a modern fejlesztésű Samsung Galaxy összehajtható készülékeihez stílusban és minőségben passzoló táskákat.