A negyven esztendővel ezelőtt megálmodott BMW Art Car egy kölni gyárépületben pózolt a BMW Group Classic közösségimédia-versenyét megnyert Stephan Bauer fényképezőgépének.
„Imádom ezt a gépkocsit. Sokkal sikeresebb, mint maga a műalkotás” – mindent összevetve vélekedett Andy Warhol, miután festőecsetével specifikussá varázsolta a BMW M1 sportautót. És noha a BMW Art Car gyűjtemény negyedik tagja alig fél óra alatt jött létre, a középmotoros egyéniséget övező rajongás még negyven év távlatából is töretlen. Az Egyesült Államokban született, világhírű Pop Art művész a kor autórajongóinak szenvedélyében osztozott, guruló műalkotásának varázsa mindent összevetve időtlen klasszikusként ejti rabul a vezetés szerelmeseit. A rajongók döntő része Andy Warhol tevékenységét tekinti a BMW Art Car gyűjtemény legfényesebb pontjának, nem csoda hát, hogy álmai témájaként a müncheni gépkocsi-fotográfus, Stephan Bauer választása is erre a BMW M1 modellre esett. A huszonkilenc éves művész múlt évben a BMW Group Classic „Shootout 2018” titulussal rendelkező közösségimédia-versenyének győzteseként tűnt fel, megnyerve a negyedik számú BMW Art Car exkluzív fényképezésének lehetőségét. A fényképek, amelyek merőben új megvilágításba helyezik a BMW modelltörténetének mesés négykerekűjét, az Andy Warhol életművét dicsérő BMW M1 negyvenedig születésnapját ünneplik.
A BMW Group Classic, a BMW Culture, a BMW Motorsport, a BMW M GmbH és a BMW leányvállalatai világméretű közösségimédia-versenyt hívtak életre múlt évben az Instagramon „Shootout 2018” titulussal, amelyre öt fotóművész nevezte be hagyományos BMW modellekről kreált legjobb alkotásait. A tetszetős fordulókkal a bajor prémiumgyártó a BMW elmúlt száz évének legsikeresebb motorsport-sikereit és kimagasló rekordjait helyezte a fiatal közösségimédia-felhasználók figyelmének középpontjába. A verseny győztese egy exkluzív fényképezés lehetőségét nyerte, melynek témájául a művész a BMW Group Classic bármelyik modelljét választhatta. Stephan Bauer választása a 470 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral szerelt BMW M1 versenyautóra esett: négy évtizeddel ezelőtt a modell nem kizárólagosan a Procar sorozatba, de Andy Warhol munkájának hála a Pop Art művészeti irányzat történelemkönyvébe is benevezett.
Az exkluzív fényképezés helyszínéül szolgáló kölni gyárépület kiválasztásával Stephan Bauer tetszetős kontrasztot teremtett meg a rikító színekkel megálmodott BMW Art Car és az elhagyatott ház fakó szürkesége közé, egy későbbi kültéri fényképezésen mindazonáltal lézerfényekkel burkolta misztikus környezetbe a BMW M1 sportautót. A mesés négykerekű mindkét beállításban egy eddig idegen oldalát fedte fel a fényképezőgép előtt. A végeredmény a BMW Group Classic Facebook-oldalán (https://www.facebook.com/BMW. Classic/) és Instagram-oldalán (https://www.instagram.com/bmwclassic/) is megfigyelhető.
Andy Warhol guruló műalkotásának fotózása egy valóra vált álomnak bizonyult Stephan Bauer részére. Annál is inkább, mert a modell elkészültekor maga az alkotó is számottevően megnehezítette a fotóriporterek dolgát: a negyedik BMW Art Car bemutatásakor a fényképezőgépek jóformán még be sem kapcsoltak, mire Andy Warhol már végzett is a szivárvány színeiben pompázó alkotással. Mint azt egy későbbi interjúban kijelentette, rendkívüli munkatempójával a művész a műalkotás üzenetét kívánta nyomatékosítani. „Arra törekedtem, hogy munkámmal visszaadjam a sebesség élményét, mivel mikor is egy gépjármű villámgyorsan megy, a vonalak és a színek is elmosódnak” – hangoztatta Andy Warhol.
Az utolsó ecsetvonás után nem sokkal a guruló műalkotás valódi helyzetekben is bizonyíthatta sebességét: 1979. júniusában a 76-os rajtszámmal felvértezett BMW M1 rajthoz állt a Le Mans-i 24-órán megmérettetésen. A német Manfred Winkelhock, a francia Hervé Poulain és honfitársa, Marcel Mignot végül kategóriája második helyére és az abszolút tabella hatodik fokára hozta be a negyedik BMW Art Car modellt.