Európai divat- és dizájnkiállítás nyílt Brüsszelben

Európai divat- és dizájnkiállítás nyílt Brüsszelben

POP and SHOP elnevezéssel európai divat- és dizájnkiállítást és vásárt tartottak a hétvégén Brüsszel patinás központjában, az Oude Graanmarkt (Régi Gabonapiac) nevű utcában található De Markten csarnokban.

A rendezvényen, amelynek a sajtóbemutatóját pénteken tartották, Magyarország mellett hét további EU-tagállam – Ausztria, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Románia és Spanyolország – 43 divattervezőjének alkotásaival ismerkedhetett meg a brüsszeli közönség.

Az Európai Uniós Nemzetek Kulturális Intézeteinek Egyesülete (EUNIC), a brüsszeli Divat és Dizájn központ, illetve az érintett nyolc ország brüsszeli kulturális intézetei – köztük a magyar Balassi Intézet -, illetve nagykövetségei közreműködésével szervezett esemény célja az, hogy bemutatkozási lehetőséget teremtsen a fiatal, tehetséges tervezők számára, alkalmat adjon nekik egymás munkáinak megismerésére, a tapasztalatcserére.

A tervezők maguk mutatták be termékeiket a nagyközönségnek, és a látogatók meg is vásárolhatták a ruhákat, kiegészítőket, ékszereket, illetve sok minden mást is.

A vásáron képviselt magyar dizájnerek közül Veszprémi Lili, a Kis Kas márka tervezője kézzel színezett, pamutvászon és valódi bőr kombinálásával készített táskákat mutatott be a közönségnek. Visy Dóri különböző anyagokból készült, különleges formák, erezetek és buborékok által inspirált alkalmi ékszereket készített. Ferencz Vanda ékszerei a hagyományos aranyműves ékszerkészítés elvein alapulnak, geometrikus elemekből építkező munkái karakteresek, formaviláguk letisztult. Mei Kawa ruhatervező tudatosan törekszik arra, hogy az öltözék visszafogott eleganciával, ugyanakkor karakteresen kiemelje viselőjét a hétköznapok egyhangúságából. Az UrbanLegend az első, kimondottan női biciklis öltözékekre specializálódott magyar márka, amelyet Geréby Zsófi ruhatervező és Kontra Verka alapított. Az INQ concept mögött nem egyetlen dizájner áll: az inkubátorház fiatal magyar tervezőknek, induló tehetségeknek biztosít marketing hátteret és értékesítési tanácsokat.

A ruhákon és ékszereken kívül néhány ötletes, szokatlan kiegészítő is fetűnt a kiállításon, köztük fából készült, szuperkönnyű szemüvegkeretek, szokatlan formájú kisbútorok, kézzel festett porcelán edények.

A lett Velosock cég ötletes színes biciklihuzata a városi lakásban tartott kerékpár kerekei okozta szennyezés elkerülésére kínál megoldást.

(forrás: hirado.hu)