Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként szintén rendelkezésre áll: a modern A6 Avant TFSI e quattro

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként szintén rendelkezésre áll: a modern A6 Avant TFSI e quattro

A meseszerű kombi modellek neve Avant. Mostantól mindazonáltal akár elektromos hajtással és nulla helyi károsanyag-kibocsátással szintén rendelkezésre áll az Audi modellje. Az A6 limuzin után az Audi nagyméretű kombi modellje is bemutatkozik hálózatról tölthető (plug-in, PHEV) hibrid kivitelben. Az előrelátó működési stratégiával funkcionáló nagy tudású hajtásvezérléssel a modern Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro nagy elektromos hatótávolságra, alacsony üzemanyagfogyasztásra és dinamikus teljesítményre képes. Az Audi A6 Avant PHEV már az alapfelszereltség részeként átfogó felszereltséget ígér, például az S line külső csomagot, az Audi virtual cockpitet, a Mátrix LED fényszórókat, a sportfutóművet és a sportüléseket.

Az Audi sikeres nagyméretű kombi modellje, az A6 Avant most hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatban szintén rendelkezésre áll. A korszerű A6 Avant 55 TFSI e quattro rendszerének összteljesítménye 270 kW (367 LE) (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,1 -1,9 (vegyített), energiafogyasztás kWh/100 km: 18,1 – 17,6 (vegyített); CO2-kibocsátás g/km: 48 – 44 (vegyített)). Hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm maximális nyomatékú 2.0 TFSI motort és egy erőteljes elektromos erőforrást egyesít. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka ugyanakkor 350 Nm. Ez ezenfelül az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra modern műszaki megoldás felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro hajtáshoz. Az Audi A6 Avant PHEV ezáltal egy hatékony és állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtással gondoskodik az egyenletesen nagy vonóerőről és a dinamikus kezelhetőségről. A rendszer maximális, 500 Nm-es nyomatéka már 1 250 percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll.

Az Audi A6 Avanat 55 TFSI e quattro elektromos hatótávja elérheti az 51 kilométert a WLTP ciklus alapján. Ennek alapján igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés Németországban. Az A6 Avant PHEV álló helyzetből 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, tisztán elektromos üzemmódban a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid mindazonáltal akár a 135 km/órás sebességet is elérheti.

Önálló – hajtásvezérlés és előrelátó működési stratégia

Az Audi PHEV modelljének hajtáskoncepcióját úgy formálták ki, hogy az ügyfelek hétköznapi közlekedésük nagy részét elektromos hajtással, mindent összevetve nulla helyi károsanyag-kibocsátással tegyék meg. Három vezetési mód közül választhatnak, ahol az “EV” a tisztán elektromos üzemmódot jelöli, a “Hibrid” a két hajtástípus hatékony kombinációját nyújtsa, amíg a “Hold” vezetési módban az áramforrás töltési szintjét az aktuális szinten tartja a rendszer.

“Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia maximális hatékonyságot és a lehető legnagyobb, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolságot garantál. A hajtáslánc irányítását úgy formálja, hogy az út utolsó, közvetlenül a célba érés előtti szakaszát tisztán elektromos üzemmódban tegye meg és az akkumulátort szükség során a belsőégésű motor teljesen feltöltse. Az előrelátó hatékonysági asszisztens az út eltérő fejezeteinek finomhangolását végzi. Ehhez igen nagyszámú információt használ fel, például a navigáció, az online közlekedési események, a partner vezetési megjelenése és a jármű érzékelői, példaként kamerái és radarjai által közvetített adatok igénybevételével. Megtervezi a hajtás irányítását és dönt a motor lekapcsolásáról és az autó szabadonfutásáról azonfelül a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Ergonomikus és hálózatba kapcsolt – a töltési rendszer és a töltésvezérlés

Az ügyfelek a myAudi alkalmazás igénybevételével felügyelhetik a töltés folyamatát és állíthatják be még indulás előtt a kívánt hőmérsékletet. A klímaberendezés egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze. A tradicionális mode 3 töltőkábellel az ügyfelek akár 7,4 kW töltési hatékonyságot ígérő töltőállomásokhoz is felcsatlakoztathatják hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljüket. A lítiumion aksi feltöltése ezáltal megközelítően 2,5 órát vesz igénybe. Menet közben az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) több, mint 140 000 nyilvános töltőponthoz nyújt hozzáférést Európa 24 országában. A myAudi alkalmazást egy útvonaltervezővel látták el, amely megmutatja ezeknek az állomásoknak a precíz helyét.

Praktikusan felhasználható – 405 literes csomagtér és sík csomagtér-padlózat

A lítiumion akku a jármű hátsó részében kapott helyet és 14,1 kWh energia tárolására képes. Elhelyezését úgy oldották meg az Audi mérnökei, hogy a csomagtér még mindig sík és kényelmesen pakolható maradjon. A csomagtér mérete 405 liter, a csomagtér-padlózat mindazonáltal küszöbmentesen hozzáférhető, mindent összevetve akár nagyméretű holmik beemelésére és szállítására is nehézség nélkül alkalmas. Ha a hátsó ülések támláit lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége elérheti az 1 535 litert is.

Szemrevaló és sportos – formaterv és felszereltség

Az A6 Avant 55 TFSI e quattro sportos megjelenésével és a szériafelszereltség részét képező S line külső csomagjával, fekete optikai csomagjával, fekete külső visszapillantó tükreivel és sötétített (privacy) üvegezésével kiemelkedően dinamikus benyomást kelt a külső szemlélőben. Az átfogó alapfelszereltséget mindazonáltal Mátrix-LED fényszórók, sportülések, négyzónás önvezérelt légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, sportfutómű, 19 col peremátmérőjű kerekek és vörös féknyergek teszik teljessé.