A tévék titkos élete

A tévék titkos élete

A Samsung tetszetős felmérése lerántja a leplet a tévék titkos életéről, kiderül, hogy mi történik egy átlagos konstrukcióval élete alatt, ezenfelül, hogy mi lesz a sorsa, ha otthagy egy háztartást. A felmérésben résztvevők 97 százaléka büszkélkedhet televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában Viszont azt valószínűleg kevesen tudják, hogy milyen utat járnak be ezek a készülékek onnantól, hogy lekerülnek az áruházak polcairól, és otthonra lelnek a háztartásokban, végül ugyanakkor a televíziók örök körforgásának részeseivé válnak.

A Samsung 2020 májusában készült tetszetős kutatásából például kiderül, hogy milyen szempontok alapján választják ki a háztartás legmodernebb tagját a vásárlók, hány éven keresztül használják, mi történik vele, mikor is már nincs rá szükség, továbbá, hogy melyek a leggyakoribb indokok, amelyek okán megválnak a fogyasztók a készüléküktől.

Egy átlagos tévékészülék élete egy háztartásban 3-5 éven át tart, ez idő alatt a felhasználók több heterogén céllal használják. A televíziók elsődleges funkciója a szórkaztatás, kikapcsolódás, valamint az információszerzés. Híres felhasználási mód valamint a zenehallgatás és a játék. Emellett egyre nagyobb arányban használják a fogyasztók készülékeiket otthoni sportolásra, amely lehetőséget jellemzően Magyarországon inkább a nők használnak ki.

A fogyasztók több különféle variációból választanak a feleslegessé vált eszközöket illetően. A válaszadók egyharmada jellemzően elajándékozza a régi készüléket, főleg a fiatalabb korosztály tesz mindent összevetve, ameddig az idősebb korosztályra jellemzőbb, hogy a már nem használt televíziót hulladékudvarba adják. Mindössze a megkérdezettek 5 százaléka vásárol új készüléket régi televízió visszavásárlási akció keretein belül.

Új gépezet vásárlásakor leggyakoribb érv volt, hogy a létező konstrukció a vásárló állásfoglalása alapján technológiailag elavult vagy elromlott. Az elmúlt két évben a válaszadók 36 százaléka vásárolt új televíziót. A magyar nők többségében azért vásárolnak új készüléket, mert az ezelőtt használt masina elromlott, miközben a magyar férfiak inkább fejlesztés céljából ruháznak be egy új készülékbe, számukra fontosabb, hogy a legmodernebb technológiákat tudják használni.

A korszerű eszköz vásárlásakor a technológiai adottságok fontosabb szempontok, mint az ár vagy a márka, derül ki a felmérésből. A modern műszaki megoldást nézve a képélesség mellett, lényegesek az olyan okosfunkciók, mint az internetkapcsolat, az eltérő streaming szolgáltatások elérése, ezenkívül az alkalmazások kezelése, véli a válaszadók 64 százaléka. Vásárláskor a magyarok részére a modern műszaki megoldás mellett a konstrukció megjelenése is kiemelten meghatározó. A masina megjelenését nézve közel ötven százalék részére kiemelten kardinális szempont a stílus és az összhatás, miközben a gépezet keretének anyaga, vagy a talp formája mindössze a válaszadók 20 százalékának részére játszik kulcsszerepet a vásárlási döntés meghozatalában.

„Érdekes volt számunkra látni, mennyi mindenre használják a televíziókészülékeket a vásárlók, mitöbb, hogy milyen indokokból válnak meg adott esetben tőlük – nyilatkozta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja olyan okos eszközöket és megoldásokat biztosítani a felhasználóknak, amelyek tetejébe, hogy hosszú távon velünk maradnak, a lehető legszélesebb körben felelnek meg a felhasználók elvárásainak, legyen szó akár otthoni sportolásról, munkavégzésről vagy éppen szórakozásról.”