A 49. Super Bowl nézői a reklámszünet során vethették az első pillantást a Nissan Le Mans-ban induló versenyautójára, a Nissan GT-R LM NISMO-ra. Ezzel a Nissan bejelentette, hogy készen áll versenybe szállni a világ legjobb sportautógyártóival.
A tavalyi Super Bowl 110 milliós nézettségével minden idők legnézettebb televíziós műsora volt az Egyesült Államokban. Ennek köszönhetően a 2015-ös mérkőzés tökéletes alkalom volt arra, hogy a Nissan első alkalommal levetítse „With Dad” című reklámfilmjét (a reklám megtekinthető a http://www.withdad.com/ weboldalon). A kisfilmben a várva várt Nissan GT-R LM NISMO is szerepel, amely a világ legjobb versenyautóival fog megmérkőzni az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyen.
A japán autógyártó a sportág technikai szabályait merész, innovatív módon értelmezve megalkotta orrmotoros, elsőkerék-meghajtású versenyautóját, amelynek meghajtásáról egy 3 literes V6-os ikerturbó benzinmotor és mozgásienergia-visszanyerő rendszer gondoskodik.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Nissan GT-R LM NISMO-t a Super Bowl alatt mutathatjuk be” – nyilatkozta Roel de Vries, a Nissan globális marketingért és márkastratégiáért felelős vezetője. „A világ legnézettebb sporteseményei közé tartozó Super Bowl és a Le Mans-i 24 órás verseny kombinációja különleges lehetőséget biztosított számunkra ahhoz, hogy bemutassuk az utóbbi idők legeltökéltebb motorsportprogramját.
„A GT-R vállalatunk zászlóshajója a közúti autók kategóriájában” – folytatta. „Ez az autó minden idők legjobb GT-R-je, és egy három évtizedre visszanyúló sportos vonalat visz tovább, amely a NISMO-hoz, a Nissan motorsportra és teljesítményre specializált részlegéhez köthető. A Le Mans-i verseny az innováció motorja, így a versenypályán elért sikerek hozzájárulnak majd közúti modellkínálatunk megújításához is. Mi vagyunk a Le Mans-i 24 órás verseny újoncai, vetélytársaink pedig a világ legjobbjai közé tartoznak, de készen állunk a megmérettetésre.”
Az új autó a FIA World Endurance Championship prémium, LM P1 kategóriájában indul. Az április 12-én az egyesült királyságbeli Silvestone-i futammal induló versenysorozat Európa számos versenypályájára ellátogat, például a belgiumi Spába, a Le Mans-i 24 órás versenyre és a németországi Nürburgringre is, majd világkörüli útra indul az egyesült államokbeli, a japán, a kínai és a közel-keleti versenyek keretében.
A FIA World Endurance Championship a legjobb alkalom az autógyártók számára annak bebizonyítására, hogy a versenypályákon bevetett technológiai újításokból a közúti autók is profitálhatnak. A versenyautók mérnökeinek ugyanazokkal a kihívásokkal kell szembenézniük, mint a közúti autókon dolgozó kollégáiknak, a hangsúly ugyanis az energiahatékonyságon van. A Forma 1-ben tapasztalhatónál nagyobb technikai szabadságnak köszönhetően az LM P1 mérnökeinek rengeteg lehetőségük van az innovációra.
„Ez az innováció élménye” – mondta Shoichi Miyatani, a NISMO elnöke. „A fenntarthatóság az egyik legfontosabb feladatunk, és a Le Mans-i verseny technikai szabályai biztosítják számunkra azt a szabadságot, hogy ezen a területen új ötletekkel foglalkozhassunk. A Le Mans-i 24 órás versenyen elért eddigi legjobb eredményünk összességében egy harmadik hely, így van mit bizonyítanunk. Győzni szeretnénk az ügyfeleinkért, a munkavállalóinkért és a rajongóinkért, és az ehhez szükséges tudás rendelkezésünkre áll. A verseny rendkívül szoros, és a kihívás nagyon izgalmas.”
„Az LM P1 programunk összekapcsolja a közúti és a versenypályára tervezett NISMO autókat, így a márka jegyeit világszerte bemutathatjuk a közönségnek” – magyarázta Darren Cox, a NISMO globális márkáért, marketingért és értékesítésért felelős vezetője. „A jelenleg rendelkezésre álló kommunikációs csatornák segítségével eljuttatjuk a motorsportot a tömegekhez, és nem csupán a technikai innovációinkat mutatjuk be, de elmeséljük az azok mögött álló emberek történetét is. A versenypályán és azon kívül is újítani fogunk, így biztosak lehetnek abban, hogy ez még csak a történet kezdete.”
A Nissan GT-R LM NISMO tavaly Arizonában elkezdődött intenzív tesztprogramja ezen a héten a texasi Circuit of the Americas versenypályán folytatódik, ahol a csapat igyekszik kiaknázni az Egyesült Államok déli részének melegebb éghajlata nyújtotta előnyöket. Hamarosan arra is fény derül, kik lesznek a Nissan LM P1 pilótái.
Az új LM P1 partnerkapcsolatok
A Nissan három, többéves partnerkapcsolatot is bejelentett, amelyek előkelő helyet foglalnak el a márka LM P1 programjában.
A svájci TAG Heuer óragyártó az LM P1 hivatalos partnere és hivatalos időmérő partnere. Az LM P1 pilóták TAG Heuer órákat viselnek majd, és a partnerkapcsolatot mindkét fél világszerte népszerűsíteni fogja. A következő hónapokban több érdekes fejlemény is várható.
A Motul a program hivatalos kenőanyagpartnere, és a versenyképességet és hatékonyságot növelő csúcsteljesítményű termékek kifejlesztése érdekében szorosan együttműködik a NISMO motorrészlegével. A Motul az elmúlt két évtizedben remek kapcsolatot ápolt a NISMO-val, ezért természetes volt, hogy a márka belép az LM P1 programba is, amelyre nem sokkal az ikonikus #23 MOTUL AUTECH GT-R Super GT Championship győzelme után kerül sor.
Az LM P1 program a Michelin által biztosított gumiabroncsokat használja majd. A francia gyártó kifejezetten a Nissan GT-R LM NISMO-hoz fejlesztett gumiabroncsokat, és fontos szerepet játszott az autó mindenre kiterjedő tesztprogramjában is.
(forrás: Nissan)