A BMW Group 1,7 milliárd dollár befektetésével indítja be tisztán elektromos meghajtású modelljei sorozatgyártását az USA-ban

A BMW Group 1,7 milliárd dollár befektetésével indítja be tisztán elektromos meghajtású modelljei sorozatgyártását az USA-ban

Az egyesült államokbeli Spartanburg településében funkcionáló gyára célzott továbbfejlesztésével a BMW Group megnyitja elektromos mobilitást éltető vállalati stratégiája új fejezetét. Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke egy 1,7 milliárd dollár összértékű egyesült államokbeli befektetést hozott nyilvánosságra, aminek értelmében a müncheni központú vállalatcsoport 1 milliárd dollár befektetésével készíti fel dél-karolinai üzemét a tisztán elektromos meghajtású modellek sorozatgyártására, újabb 700 millió dollárból mindazonáltal új akkumulátor-összeszerelő létesítményt épít a térségben. 2030-ban a BMW Group már legalább hat, zéró emissziójú BMW X modellt fog alkotni az Egyesült Államokban.

A spartanburgi üzemben tett hivatalos bejelentésen Henry McMaster, Dél-Karolina állam kormányzója, Harry Lightsey III kereskedelmi miniszter, David Britt, a Spartanburg Megyei Tanács gazdaságfejlesztési bizottságának elnöke, tetejébe Kenneth Gist, a Dél-Karolina állambeli Woodruff település miniszterelnöke is tiszteletét tette. Kenneth Gist a rendezvényen nyilvánosságra hozta azonkívül, hogy az Egyesült Államokban készülő tisztán elektromos meghajtású BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorcelláit az Envision AESC akkumulátorgyártó cég gyártja ezután mostani, szintén Dél-Karolinában épülő üzemében.

„A spartanburgi üzem már évtizedek óta a BMW Group internacionális sikertörténetének egyik alappillére, a az egész világon rajongott BMW X modellek otthona. A gyárra mindent összevetve elektromos mobilitást éltető vállalati stratégiánk kardinális úttörőjeként is tekintünk, ahol 2030-ban már legalább hat, tisztán elektromos meghajtású BMW X modell lát ezután napvilágot. A BMW X modellek otthona így mostantól a tisztán elektromos meghajtású BMW modellek otthonává is válik” – hangoztatta Oliver Zipse. „Sőt mi több, Dél-Karolinában a BMW Group helyiek a helyiekért alapelvét is előtérbe helyezzük: mostani fejlesztésű, hatodik generációs akkumulátorcelláink, amelyeket mérnökeink konkrétan a tisztán elektromos meghajtású modellek következő generációja részére fejlesztettek ki, itt, helyben készülnek ezt követően – Dél-Karolinában, ahol az emisszió-mentes BMW X modellek is” – tette hozzá.

A spartanburgi üzemet az Envision AESC dél-karolinai akkumulátorcella-gyára látja ezután el nagyfeszültségű akkumulátorcellákkal

„Helyiek a helyiekért” alapelvének megfelelően a BMW Group célja, hogy tisztán elektromos meghajtású modelljei akkumulátorcelláit a modellek sorozatgyártásának otthont adó üzem térségéből szerezze be. Ehhez a vállalatcsoport Dél-Karolinában az Envision AESC akkumulátorgyártó társaság oldalán talált partnerre, amely a spartanburgi BMW-gyár kiszolgálására egy friss akkumulátorcella-gyárat épít az államban. Az Envision AESC mindent összevetve helyben gyártja ezt követően a BMW Group továbbfejlesztett, hengeres akkumulátorcelláit, amit a mérnökök konkrétan a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik nemzedéke, ezzel párhuzamosan ugyanakkor a tisztán elektromos meghajtású modellek következő generációja részére fejlesztettek ki. Az akkumulátorcella-gyár éves kapacitása több mint 30 GWh lesz.

Az továbbfejlesztett akkumulátorformátum több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, akár 30 százalékkal gyorsabb töltési sebességet és akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot garantál, míg előállítása hozzávetőlegesen 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár – a másodlagos lítium-, kobalt- és nikkelanyag részleges alkalmazásának, valamint a megújuló erőforrások hasznosításával előállított energia globális alkalmazásának hála.

Az Envision AESC oldalán megkötött partnerség a BMW Group regionális beszállítói hálózatának erősítése szempontjából is lényeges lépés. A zéró emissziójú modellek sorozatgyártásának terjedése és a helyi akkumulátorcella-gyártó üzem létesítése új beszállítói láncok kiépüléséhez vezet, a térségben nagyon sok új alvállalkozói és beszállítói hálózattal, ráadásul megannyi új munkahellyel.

A BMW Group már ezelőtt nyilvánosságra hozta, hogy a tisztán elektromos meghajtású modelljei következő generációjának sorozatgyártásához létfontosságú akkumulátorcella-mennyiség problémamentes biztosítása érdekében több mint tízmilliárd euró összértékben írt alá gyártási megállapodást a CATL és az EVE Energy akkumulátorcella-gyártó vállalatokkal az újfejlesztésű akkumulátorcellák gyártására vonatkozóan. Kínában és Európában mindent összevetve mindkét partner két-két, egyenként akár 20 GWh maximális éves kapacitású gigagyárat fog felépíteni.

Nagyobb befektetés és kibővített gyártási kapacitás Dél-Karolinában

Az 1,7 milliárd dollár összértékű egyesült államokbeli befektetés 700 millió dolláros részéből a BMW Group egy új akkumulátor-összeszerelő üzemet épít fel a dél-Karolinai Woodruff településében, a spartanburgi BMW-gyár közelében. A modern létesítmény, amely több mint 1 millió négyzetméternyi övezetben terül ezután el, a tisztán elektromos meghajtású BMW modellek következő generációjának nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorait fogja előállítani. Ez csaknem 300 új munkahelyet hoz létre.

Ebben a pillanatban a spartanburgi BMW-gyár készíti a helyben készített két plug-in hibrid modell, a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 2,0 – 2,6 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 20,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 45 – 59 gramm / km) és a BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,2 – 1,7 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 24,3 – 27,7 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 27 – 39 gramm / km) lítium-ion akkumulátormoduljait. A spartanburgi létesítmény gyártósorairól 2021-ben csaknem 70 000 darab plug-in hibrid modell gurult le, a Woodruff településében épülő akkumulátor-összeszerelő üzem mindent összevetve nagymértékben támaszkodik ezután az itt megszerzett tapasztalatokra és felhalmozott szaktudásra.

„A BMW tartós és eredményes dél-karolinai jelenléte államunk autóipari sikertörténetek iránti elköteleződését és partnerségét nyomatékosítja” – mondta Henry McMaster, Dél-Karolina állam kormányzója. „A Spartanburg településében funkcionáló üzem 1 milliárd dollár értékű továbbfejlesztése és a Woodruff településében, újabb 700 millió dollár befektetésével épülő létesítmény bejelentése kikövezi a jövő felé vezető utat Dél-Karolinában. Gratulálok a BMW-nek ahhoz, hogy megmutatja az irányt” – tette hozzá.

A BMW Group spartanburgi gyára

A BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburg településében funkcionáló gyárát 30 évvel ezelőtt alapították. A sorozatgyártás két évvel később biztos, hogy meg kezdődött. Az elmúlt évtizedekben az üzem a BMW Sports Activity Vehicle modellcsaládjának mindenre kiterjedő kompetenciaközpontjává és a müncheni központú vállalatcsoport internacionális gyártási hálózatának meghatározó létesítményévé érett. A BMW Group már közel 12 milliárd dollárt invesztált a spartanburgi gyárba, amely több mint 11 000 embernek ad munkát és minden évben akár 450 000 darab új gépjármű gyártására is képes. Az Egyesült Államokban immáron nagyjából hatmillió darab új BMW modell gurult le a gyártósorokról – a helyi piac és a átfogó export részére úgyszintén. Eme hangsúlyos erősségeit nézve a BMW az elmúlt nyolc évben állandóan a legnagyobb értékű autóexportáló vállalatként van jelen az Egyesült Államokban.

Spartanburgben ebben a pillanatban tizenegy különféle BMW modell készül: a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7, mitöbb négy BMW M modell és két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozat. Az M HYBRID hajtáslánc-technológiával szerelt, modern BMW XM modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,5 – 1,6 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 28,9 – 30,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 33 – 36 gramm / km; előzetes értékek, amelyeket hivatalosan még nem erősített meg a cég) sorozatgyártása ez év végén veszi kezdetét.

A spartanburgi BMW-gyár gördülékeny működéséhez több mint 300 egyesült államokbeli beszállító járul hozzá, közülük csak Dél-Karolinában több mint 40 vállalat közvetlen végterméket szállít le menetrend alapján.

„Jócskán jelentős lépés ez a spartanburgi üzem részére, hogy az elmúlt 30 év sikereire építkezve tovább írhassuk örökségünket a prémium modellek gyártójaként” – nyilatkozta Robert Engelhorn, a BMW Manufacturing Corporation elnök-vezérigazgatója. „E legutóbbi befektetéssel bebiztosítjuk jövőbeli működésünket és felkészíthetjük gyárunkat az elektromos mobilitás térnyerésére, továbbá a korszerű modern műszaki megoldások érkezésére, garantálva vállalatunk hosszú távú sikerét és vonzó, megbízható munkáltatóként kiérdemelt pozíciónkat Dél-Karolina államban” – tette hozzá.

Töretlen elköteleződés az Egyesült Államok mellett

Értékesítési- és marketing-tevékenységei mellett a BMW Group 12 állam hozzávetőlegesen 30 helyszínén van jelen az Egyesült Államokban, például fejlett dizájnstúdióval, technológiakutató és -fejlesztő központtal, kaliforniai kockázati tőkealappal, a BMW Group Financial Services szolgáltatással és a spartanburgi üzem működéséért felelős BMW Manufacturing Corporation vállalattal. Az Egyesült Államokban egy csaknem 650 tagot számláló, független tulajdonosok által működtetett BMW, MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkakereskedői hálózat üzemel. A BMW Group egyesült államokbeli jelenléte közvetve és közvetlenül összesen több mint 120 000 embernek ad munkát és eddig 43,3 milliárd dollárral járult hozzá az amerikai gazdasághoz.

„Technológiai nyitottság” és ügyfélközpontú rugalmasság

A BMW Group egész mellszélességgel patronálja a fenntartható jövő kiépítését, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és az éghajlati célok elérése tekintetében ugyanakkor az Egyesült Államokban együttes ambíciókon osztozik. A vállalatcsoport ugyanakkor a „technológiai nyitottság” alapelvét is követi, amely mentén egyidejűleg ajánl tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és meglehetősen hatékony belsőégésű erőforrásokkal dolgozó modelleket használóinak, akiknek mindent összevetve maradéktalanul képes kielégíteni mobilitási igényeiket – függetlenül attól, hogy az állam mely földrajzi területén és milyen infrastrukturális környezetben élnek. A BMW Group még mindig elkötelezett azon célja mellett, hogy 2030-ra átfogó értékesítési volumene legalább 50 százalékát hálózatról tölthető modelljei adják.

Aprólékos, 360 fokos megközelítés

A BMW Group tetejébe célul tűzte ki azt is, hogy 2030-ra csaknem 40 százalékkal csökkentse az egy legyártott új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét. A vállalatcsoport emisszió-csökkentési intézkedései a modellek egész életciklusát átjárják, a klímasemlegesség felé vezető úton.

Tervezés és fejlesztés: árupalettája elektrifikációján túl a BMW Group az összes modellje tervezési és fejlesztési folyamatait az úgynevezett „Secondary First” megközelítés mentén kezdi, melynek értelmében új autóiban napjainkban már átlagosan 30 százalékban újrahasznosított vagy újrafelhasznált anyagokat használ. A vállalatcsoport hosszú távú célja, hogy ezt az arányt 50 százalékra növelje.

Beszállítói hálózat és beszerzés: a BMW Group hosszú évek óta aktív résztvevője az olyan kezdeményezéseknek, amelyeknek célja a felelős nyersanyag-kitermelés mindenre kiterjedő szabványainak megalkotása, ugyanakkor a környezetvédelmi és társadalmi normák megsértésének ellehetetlenítése. A BMW újgenerációs akkumulátorcelláinak sorozatgyártásához elengedhetetlen kobaltot és lítiumot hitelesített bányákban termelik ki. Ez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport az alapanyagok egész kitermelési folyamatában maximális átláthatóságot, és mint ilyen, felelős bányászatot garantál.

Sorozatgyártás: gördülékeny működésükhöz a BMW Group internacionális gyártási hálózatának létesítményei olyan megújuló erőforrásokra támaszkodnak, mint a napenergia, a szélenergia és a vízenergia. Az elmúlt másfél évtizedben a BMW Group több mint 70 százalékkal csökkentette a járművei sorozatgyártási folyamatában keletkező károsanyag-kibocsátás mértékét, 2021 óta mindazonáltal internacionális gyártási hálózatának minden létesítménye karbonsemlegesen funkcionál.

A gépjárműk használati fázisa: a BMW Group mérnökei töretlenül dolgoznak azon, hogy a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait hosszú távon fenntartható módon, megújuló erőforrások hasznosításával előállított energia alkalmazásával tölthessék fel az ügyfelek. A Kaliforniában funkcionáló tejipari gazdaságokkal kötött partnerségek példának okáért úgy csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását, hogy megkötik és megújuló energiává formálják a metángázt, amit ezt követően a lakossági elektromos hálózatba exportálnak. A müncheni központú vállalatcsoport ugyanakkor San Franciscóban egy ChargeForward nevű kísérleti programot is működtet, amely kínálja az autótulajdonosok részére, hogy járműveiket a lehető legnagyobb arányban napenergiával töltsék fel.

Autó-újrahasznosítás és második élet: a BMW Group már a kezdetektől úgy tervezi meg új autóit, hogy nagyszámú újrahasznosítási szempontot is figyelembe vesz, ezzel nagymértékben növelve az egyes alkatrészekben rejlő, későbbi újrahasznosíthatósági és újrafelhasználhatósági lehetőségeket. A vállalatcsoport már ezelőtt bebizonyította, hogy képes a nagyfeszültségű akkumulátoraiban használt anyagok több mint 90 százalékát újrafelhasználni, az elhasználódott járművek újrahasznosítását mindazonáltal az egész világon csaknem 3 000 gyűjtőpont támogatja.

Az elektromos mobilitás térnyerése felé vezető úton a BMW Group átfogó intézkedésekkel törekszik arra, hogy egész értékláncában és modelljei egész életciklusa esetén fenntartható megoldásokat kínáljon. A BMW ebben a pillanatban két tisztán elektromos meghajtású modellt ad az Egyesült Államokban: a BMW iX Sports Activity Vehicle modellt és a BMW i4 Gran Coupé modellt. A tengerentúlon ez év végén ünnepli piaci premierjét a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 luxuslimuzin, amit újabb nagyfokú újítások követnek ezután.