A Seat az idén Barcelonában tartott Mobil Világkongresszuson fedte fel a települési mobilitás jövőjéről szóló elképzelését, a Minimó koncepcióautó bemutatásával. A teljesen elektromos négykerekűt a települési vezetés kihívásainak kielégítésére, a településbe behajtó gépkocsikat szabályozó egyre szigorúbb kibocsátási előírásokra, a forgalmi dugók okozta növekvő fáradtságra vagy a parkolóhelyek hiányára tervezték.
A Minimó összefogja a motorkerékpár kisebb méretének előnyeit egy nagyobb személygépkocsi biztonságával és kényelmével, minimalizálva a települési utazás nehézségeit.
„Az iparág alkalmazkodik az ügyfelek közlekedéssel kapcsolatos változó igényeihez. A Minimó, az első céltudatosan tervezett termékünk víziója, amivel a Seat választ ad a kihívásokra, ötvözve az autonóm vezetési technológiákat az elektromos hajtóműrendszerekkel a települési mobilitás jövőjének kialakítása érdekében”- mondta Luca de Meo, a Seat elnöke.
A jármű keskeny és serény, ezáltal könnyűszerrel vezethető a települési forgalomban, de zárt és praktikus, ezzel növeli a biztonságot, mindent összevetve a vezetők szélesebb körét és igényeiket képes kiszolgálni.
A zéró kibocsátású elektromos erőátviteli rendszer azt jelenti, hogy a települési központokba való bejutás még a legszigorúbb kibocsátási jogszabályok mellett sem okoz gondot. Mindehhez jön még a szélsebes és hatékony feltöltés lehetősége az akkumulátoregységek cseréjével, erőteljesen csökkentve a magánügyfelek töltési idejét és a települési elektromos autómegosztó szolgáltatás üzemeltetési költségeit.
Az életre tervezve
A Minimó hibrid jellege, amely egyesíti a személygépkocsik és a motorkerékpárok előnyeit, kiemeli a jármű legfontosabb vezérelvét: a képességét, hogy kényelmesen szállítson két embert a legkisebb lábnyomot hagyva.
A 2,5 m hosszú és 1,24 m szélességű autó elég kompakt ahhoz, hogy átvágjon még a legzsúfoltabb települési utcákon is, és a legkisebb parkolóhelyekre is beférjen. Ezek a kompakt méretek biztosítják, hogy a jármű mindössze 3,1 m²-re csökkentett lábnyomot érjen el, sokkal kisebbet, mint egy szokásoknak megfelelő települési gépjármű (kb. 7,2 m²). A többi települési járművel ellentétben remek vezetési élményt és kényelmet nyújt, betudhatóan a nagy, fedetlen, 17 „kerekeknek, a magas SUV-szerű üléspozíciónak és az utas részére specifikus méretű helynek, lehetővé téve, hogy a települési utcákon végigsöpörjenek, ellentétben az úton levő bármely más járművel.
A zárt felépítés, könnyed és esztétikus technikai szépségével nemcsak az elemektől óvja az utasokat, hanem rendbe hozza a biztonságot is, függetlenül a körülményektől a jármű praktikus mód a települési közlekedésre.
Az egyetlen fényszóró egy motorkerékpárra figyelmeztet, ameddig a hátsó lámpák a repülésből eredhetnek, ezzel is hangsúlyozva a jármű agilitását. De a Minimó meghökkentő megjelenése egyben praktikus is.
Az ajtók aszimmetrikusak és csuklósan nyílnak a legszűkebb helyeken is. A kisebb bal oldali ajtóval több hely jut az üvegfelületeknek, ami rendbe hozza az utasok kilátását, amíg a nagyobb jobboldali ajtónyílás sokkal könnyebbé teszi a járműbe való be- és kiszállást.
„A Minimó tervezése megmutatja, hogyan értelmezzük a települési mobilitást: a hatékonyságot, a magas értéket és a költségmegtakarítást ötvözzük a vibráló dizájnnal. A Minimó megmutatja, hogy az elektromos és megosztható járművek is lehetnek szórakoztatók és stílusosak. A kinézet számít, jobban mint bármikor” mondta Alejandro Mesonero, a Seat tervezési igazgatója.
A települési társadalom szükségleteinek kielégítése azt jelenti, hogy az embereknek biztosítjuk a korlátlan utazás szabadságát. A Minimó több, mint 100 km-es hatótávolságot nyújt fogyasztóinak nagy energia-sűrűségű akkumulátorával. Leleményes megoldásának betudhatóan ellenben nincs szükség arra, hogy órákat kelljen várni a jármű újratöltésére, miután minden energiát kihasználták.
Könnyűszerrel hozzáférhető helyen a jármű padlója alatt elhelyezkedő akkumulátort pár másodperc alatt gond nélkül cserélhetjük friss egységre, lehetővé téve, hogy a jármű sokkal hamarabb folytathassa útját, mint más úton közlekedő járművek.
Komfort és célszerűség vezetőnek és utasnak
A tér a Minimó utasterének jelszava. A kabint tágassá, világossá és csábítóvá tenni, egy a motorkerékpárnál kicsit nagyobb méretű járműben.
Az ajtók felnyitása után az utasokat egy kellemes tapintású, tiszta és ergonomikus tér fogadja, azonos méretű helyet biztosítva a vezetőnek, és az utasnak az 1 + 1 elrendezésben. A 360 -os panorámás kilátás azt jelenti, hogy az utasok szabadon élvezhetik a környezet varázsát. Igazság szerint a hátsó utas és a vezető csípőpontja közti távolság megegyezik a Seat Mii távolságával, amíg az utasok és az bejárat közti távolság nagyobb, mint az aktuális Seat Ibizánál.
A hátsó utasokat puha, sima anyagok, egyszerű vonalak kényeztetik. Mivel a hátsó hely egy tradicionális rögzített üléssel büszkélkedhet, a tér és a komfort érzése fokozódik.
Ha a Minimó-t egy személy használja, akkor, mivel a hátsó ülés a belső tér isteni részét képezi, bőséges hely van a poggyász részére, ami növeli a jármű gyakorlati alkalmazhatóságát, előre vetítve a Minimó nem utasszállító funkcióban való jövőbeni felhasználását.
Elöl a Minimó még mindig vezetői jármű, a dinamikára és a vezethetőségre a Seat szakértelme a biztosíték. A jármű alapja egy merev alváz, a sarkokra kihelyezett 17 collos kerekekkel, könnyed, de robusztus felépítésével rendkívüli teljesítményt nyújt.
A jármű csatlakozási megoldásokat ajánl, hogy a digitális kulcs és a vezeték nélküli Android Auto modern műszaki megoldás támogatásával zökkenőmentes digitális élményt nyújtson a felhasználó részére (magán és közösségi). A kormány mögötti központi digitális megjelenítő a létfontosságú biztonsági vezetési követelményeknek megfelelően egybevonja a műszerfal funkcióit és a felhasználói okostelefonról származó digitális tartalmat. Az Android Auto Google-asszisztensével a felhasználók szemüket az úton és a kezüket a kormányon tarthatják, míg hangutasítást használva maradnak kapcsolatban, simán válaszolhatnak, kezelhetik a feladatokat és vezérelhetik a médiaközpontot.
A platform készen áll arra, hogy ajtót nyisson a jövőbeli fejlesztésekhez. A Minimó készen áll a jövőbeli 4. szintű autonóm technológiákra, melyek alternatívát kínálnak a járművet, hogy kérésre felvegye a felhasználót amikor megrendeli, megoldva ezzel az autómegosztó szolgáltatások egyik nehézségét.
A megoldások szintézise
A települések növekedésével és a települési terek egyre zsúfoltabbá válásával, egyre szükségesebb a mobilitás új megközelítése. A tradicionális gépjármű vezetése fárasztóvá válhat, mindent összevetve leleményes, jól átgondolt megoldásokat kell kialakítani.
A Minimó koncepció forradalmasítja a települési mobilitást. A személygépkocsi pozitív elemeit veszi figyelembe: a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot, és kombinálja őket a motorkerékpár sajátosságaival: a kis lábnyom és az agilitás, ehhez adódnak az elektromos hajtáslánc új technológiájának és a zökkenőmentes digitális élménynek a jellegzetességei.
Az eredmény egy keskeny és mozgékony, de zárt és komfortos jármű, amit konkrétan a megosztott mobilitást üzemeltetők működési költségeinek csökkentésére terveztek, ideális megoldást nyújtva a korszerű mobilitási igényekhez.