A Michelin új üzemet nyitott az Egyesült Államokban, ott gyártják majd a piaci forgalomba kerülő levegő nélküli radiál abroncsot, az új Michelin® X® Tweel®-t.
A korszakalkotó újítást a Michelin amerikai kutatói fejlesztették ki. A Michelin® X® Tweel® forradalmian új, levegőnélküli technológiája túlmutat a hagyományos gumiabroncs-felfogáson, és a kerék-abroncs funkciót egyetlen komplex alkatrészbe egyesíti. A Michelin® X® Tweel® felépítménye egy merev kerékagyból, és egy futófelületből áll, amelyet poliuretánból készült, rugalmas, hajlítható küllőrendszer köt össze.
A hagyományos abronccsal ellentétben a Michelin® X® Tweel® nyílt rendszer, nem pneumatikus (vagyis nem szükséges eltérő nyomást biztosítani a működéséhez), így a defekt ismeretlen probléma az építkezéseken, a mezőgazdaságban és a szemétszállításban dolgozó, Tweellel szerelt munkagépek számára.
A Tweel egy újabb remek példa arra, hogy a Michelin mennyire gyorsan képes az innováció piaci bevezetésére – mondja Pete Selleck, az észak-amerikai Michelin vezérigazgatója. – A Tweel prototípusát a Michelin három kutatóközpontjának egyikében, a dél-karolinai Greenville kutató-fejlesztő bázisán fejlesztették ki. Ugyanitt, Greenville közelében kezdődik meg a tömeggyártás is, hogy a növekvő piaci igényeket mielőbb ki tudjuk elégíteni.
Ebben az új üzemben készül a számos innovációs díjjal rendelkező Michelin® X® Tweel® SSL (skid-steer loader= kompakt rakodó) abroncs, és az új Michelin® X® Tweel® TURFTM , amivel a John Deere ZTRAKTM 900 fűnyírótraktorokat szerelik.
A Michelin Tweel levegő nélküli abroncsa az első olyan levegő nélküli radiál abroncs, ami a kereskedelmi forgalomban hozzáférhető lesz. Ez számunka hatalmas versenyelőny, mindemellett megerősít bennünket abban, hogy fejlesztőként a Michelinnek vezető szerepe van a jövő közlekedésének, mobilitásának alakulásában – mondja Ralph DIMENNA, a Michelin Tweel Technologies igazgatója. – Levegő nélküli radiál abroncsunkkal, a Tweellel új piacokat hódíthatunk meg, és az önjáró munkagépek meglévő piacait is szélesebb körben tudjuk ellátni. A munkagépek piaca is a mind biztonságosabb és hatékonyabb megoldásokat keresi. Filozófiánk központi eleme pedig az, hogy a változó vevői igényekre mind jobb válaszokat tudjunk kínálni.
12 500 m2-es területével a dél-karolinai Piedmontban található üzem a szövetségi államban a tizedik, az Egyesült Államokban pedig a tizenhatodik legnagyobb gyár. A Michelin Csoport 50 millió dolláros beruházással építette fel az üzemet.
Michelin® X® Tweel®
A Michelin® X® Tweel® abroncs a Michelin legújabb levegő nélküli abroncsa, prototípusát először a 2004-es Párizsi Autószalonon mutatták be. A piacon jelenleg ez az egyetlen, karbantartást nem igénylő és megbízhatóan hatékony megoldás. Radiál technológiával készült, de működtetéséhez nem szükséges levegő, nincs többé defektes vagy alulfújtan működő kerék. A defektjavítás miatti időveszteség rontja a munkagép termelékenységi mutatóit, az üzemeltetők igénye tehát a meglévő vonóerővel, kormányozhatósággal és kényelemmel rendelkező, de a defekt kockázatát kizáró megoldás. A X® Tweel® pedig ez: nem kell figyelni az abroncsnyomásra, könnyen felszerelhető, ellenáll a mechanikai behatásoknak, kényelmesebb, kevésbé fárasztó vele a gépvezető munkája, a hagyományos abroncshoz képest termelékenyebb, és az élettartama is hosszabb.
A világelső abroncsgyártó Michelin küldetése a fenntartható mobilitás szolgálata. Abroncsokat tervez, gyárt és értékesít. Járművek széles választékára készülnek termékei: repülőgépekre, személyautókra, kerékpárokra, földmunkagépekre, mezőgazdasági munkagépekre, teherautókra valamint kétkerekű járművekre is. A Michelin digitális útvonaltervező szolgáltatást is nyújt (ViaMichelin.com), turisztikai kiadványokat, hotel- és étteremkalauzokat, térképeket, autósatlaszokat ad ki. A cégközpont a franciaországi Clermont-Ferrandban található, több mint 170 országban rendelkezik kereskedelmi képviselettel, 111 200 főt foglalkoztat világszerte, és 67 termelő egységet működtet a világ 17 országában. Kutatási és fejlesztési tevékenységet Ázsiában, Európában és Észak-Amerikában lévő technológiai központjaiban végez.
(forrás: Michelin)