Vodafone: a közösségi média és online megoldások súlya nő a mobilforgalomban

Vodafone: a közösségi média és online megoldások súlya nő a mobilforgalomban

A Vodafone ügyfelei által generált adatforgalom december 31-én és január 1-jén mintegy 60 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit és 130 százalékkal a 2012-es szintet, a karácsony három napjában mért mobilinternet-forgalom pedig 50 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A társaság szerint mindez jelzi a közösségi média és online megoldások növekvő súlyát.

Miközben drasztikusan növekvő adatforgalmat tapasztalt a Vodafone Magyarország a karácsonyi és a szilveszteri ünnepek alatt, s nőtt a hangforgalom és az elküldött multimédiás üzenetek száma is az előző évekhez képest, addig az SMS-ek forgalma visszaesett – közölte a mobilszolgáltató hétfőn az MTI-vel.

Az SMS-ek forgalma csökkenő tendenciát mutat: 2014 karácsonyán 7 millió SMS-t küldtek az ügyfelek, 3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A szöveges üzenetben küldött újévi jókívánságok száma 7,7 millió volt, az előző évhez képest 4 százalékkal, két év alatt pedig 7 százalékkal csökkent.

Nőtt viszont az ünnepek alatt a hangforgalom és a multimédiás üzenetek (MMS) száma, ami a szolgáltató szerint az egyre népszerűbb korlátlan csomagoknak köszönhető. A hangforgalom 2014/2015 fordulóján közel 10 százalékkal haladta meg az előző évit és 24 százalékkal a két évvel korábbit, míg a szilveszter és újév napján MMS-ben küldött üdvözletek száma egy év alatt 7, két év alatt pedig 14 százalékkal nőtt. Karácsonykor a hanghívások esetében több mint 8 százalékos növekedést mért a Vodafone 2013-hoz képest, míg az MMS-ek száma 1 százalékkal nőtt.

(MTI)